Het lukt niet meteen om succesvol aan te melden? Hieronder een overzicht van eventuele fouten.

  • Je probeert in te loggen op de testpagina om digitaal te tekenen en je krijgt onderstaande pagina te zien?

MOGELIJKE OPLOSSINGEN:
- Sluit de kaartlezer eens aan op een andere USB-poort op je computer. We hebben reeds ervaren dat dit een probleem kan oplossen.
- Je werkt met de browser Mozilla Firefox en hebt de eID add-on niet geïnstalleerd. Installeer de eID add-on voor Mozilla Firefox.

Lukt het nog steeds niet?
Probeer even de testlogin die de overheid heeft voorzien. Surf hiervoor naar https://eid.belgium.be/nl. Klik op ‘Aanmelden met CSAM’.

Als het lukt om aan te melden, dan is de eID software in elk geval geïnstalleerd en werkt ze. Het probleem ligt dan bij het ‘digitaal tekenen’. Probeer eens met een andere browser.

Lukt het niet om aan te melden met CSAM, dan ligt het probleem bij de eID software van de overheid en de installatie ervan. Sluit alle browservensters eens af en probeer opnieuw. Mogelijks lukt het dan wel.

Toch geen succes? Je kan het best even de veelgestelde vragen op de overheidswebsite raadplegen via https://eid.belgium.be/nl/vraag-en-antwoord Eventueel probeer je ook eens met een andere browser.

Was dit nuttig?

Ja Nee
U heeft aangegeven dat u dit onderwerp niet nuttig vond ...
Zou u hieronder willen uitleggen waarom niet? Bij voorbaat dank!
Dank voor uw reactie.